Kalendarz jako źródło reklamy
Wszystkie rodzaje kalendarzy są dzisiaj wykorzystywane jako źródło dobrej reklamy, z której korzysta wiele firm. Czasem firma sama zamawia kalendarze, jednak najczęściej spotykane jest zjawisko wykupywania miejsca na lub w kalendarzu. W zależności od tego, jaki jest typ kalendarza i do jakiej grupy trafia, ceny kształtują się w różny sposób. Najtańsze jest wyprodukowanie kalendarzy portfelowych. Przy kupnie większych ilości, firmy poligraficzne dają solidne zniżki, a gotowy produkt można zostawiać w różnych miejscach usług, czyniąc je dodatkowym, najczęściej bezpłatnym miejscem reklamy. Takie kieszonkowe wizytówki mają swoich ulubieńców. Często wydawane są kalendarze plakatowe z panoramą miasta. I na nich roi się od reklam, ale raczej firm średniej wielkości, lokalnych, których albo na wielką reklamę firmy nie stać, albo nie jest im to potrzebne. W kalendarzach książkowych, reklamy mają swoje strony, co ułatwia posiadaczom zapoznanie się z profilem firmy. Poza tym kalendarze w różnej formie są używane jako podarki dla przedsiębiorstw korzystających z danych usług.