Jak wybrać agencję marketingową?
Wybór agencji marketingowej to kluczowa decyzja z perspektywy działalności firmy oraz jej dochodowości. Jeżeli wybierzemy dobrze, z dużym prawdopodobieństwem będzie to współpraca na lata. Warto zatem wiedzieć, czym kierować się przy wyborze takiej firmy. Przede wszystkim powinniśmy określić zakres działań marketingowych, na których nam zależy. Inną specjalizacją jest prowadzenie kont w mediach społecznościowych, inną prowadzenie kampanii reklamowej, a jeszcze innego wsparcia będziemy potrzebowali do działań contentowych lub podczas planowania strategicznego. Już na początku określmy na czym nam zależy, dzięki czemu będziemy mogli zawęzić listę firm, z którymi możemy współpracować.
Kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie portfolio danej agencji oraz weryfikacja jakości wcześniejszych realizacji. Na stronach dobrych agencji bez trudu znajdziemy opinie zadowolonych klientów oraz portfolio realizowanych kampanii marketingowych, dzięki czemu będziemy mogli sprawdzić, czy to poziom, na którym nam zależy. Warto również wygooglować trochę więcej informacji o agencji z zewnętrznych źródeł, które mogą poddać weryfikacji oficjalny przekaz z kanałów agencji.
Co jeszcze wziąć pod uwagę?
W przypadku agencji marketingowych bardzo ważna jest również ich terminowość. To zawsze warto sprawdzić, ponieważ kampanie mają to do siebie, że powinny być dowiezione na czas. Przed podjęciem współpracy warto spytać o obecne obłożenie i liczbę roboczogodzin, które przedstawicieli agencji są w stanie tygodniowo przeznaczyć na realizację zadań związanych z naszą firmą. W ten sposób minimalizujemy ryzyko związane z taką współ pracą.
Oczywiście zawsze ważna jest również cena. W przypadku konkurencyjnych pakietów ofert, zawsze warto dobrze porównać ceny, bo może się okazać, że będziemy w stanie zaoszczędzić miesięcznie spore kwoty, bez utraty jakości realizowanej usługi. Jeżeli mieszkacie w stolicy Polski to wystarczy wpisać w wyszukiwarce hasło “agencja marketingowa Warszawa” oraz wybierać spośród wielu renomowanych firm. W ten sposób na pewno znajdziecie idealnego partnera do swojej firmy.